اعتصاب غذای جمعی از اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد برای حمایت از کبودوند



سوسن محمد خانی غیاثوند

Kurdnews4@gmail.com


حدود بیست نفر از اعضا و فعالان اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد با صدور پیامی در روز ده تیر، «روز حمایت جامعه کردستان از کبودوند» دست به اعتصاب غذا زدند.

سوران دانشور از اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد با اعلام خبر فوق گفت: با تداوم اعتصاب غذای محمدصدیق کبودوند  و اعلام اعتصاب غذای سه روزه از سوی  برخی فعالین کرد تصمیم گرفته شد که برای همصدایی با این فعالان کرد و نیز برای پشتیبانی از محمد صدیق کبودوند تعدادی از اعضا و فعالان اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد در روز ده تیر که روز حمایت جامعه کردستان از کبودوند نامگذاری شده به مدت یک روز دست به اعتصاب غذا بزنند.

سوران دانشور با بیان اینکه «هدف اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد از اعتصاب غذا پشتیبانی از کرامت انسانی و اصرارمان بر حقوق اساسی بشراست»، افزود:   در این شرایط هرگونه فعالیتی که نشان دهنده همبستگی فعالین کورد و جامعه کوردستان با آقای کبودوند باشد البته به شرط وجود هماهنگی و انسجام در فعالیتها به گونه ای فشاری بر مسئولین محسوب می شود. همچنانکه بعد از دو سال در نتیجه فشارهای اعتصاب آقای کبودوند و سایر فعالین در بیرون از زندان، همسر آقای کبودوند توانستند که با ایشان به صورت حضوری ملاقات کنند.

مختار زارعی از دیگر اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد نیز گفت: اعتصاب غذا یک نافرمانی مدنی است یعنی ما خواهیم بگوییم با این وضعیت که‌ برای دوستان در بنمان و مشخصا آقای کبودوند به‌ وجود آمده‌ مخالفیم و خواهان ازادی همه‌ زندانیان سیاسی هستیم اما مخالفت و اعتراضمان را به‌ شیوه‌ی مدنی، مسالمت جویانه‌ و به دور از خشونت اعلام می کنیم .

مختار زارعی همچنین اظهارداشت: این اعتصاب ممکن است تاثیر داشته‌ باشد‌، شاید هم هیچ تاثیری نداشته‌ باشد.  کار ما سیاسی نیست تا معطوف به‌ نتیجه‌ باشد بلکه‌ کار ما اخلاقیست و معطوف به‌ پاسداری از کرامت انسانی و حتی ممکن است‌ عواقب سنگینی هم برایمان داشته‌ باشد مخصوصا برای آن تعدادمان که‌ در ایران هستیم.

گفتنی است محمد صدیق کبودوند از روز 6 خرداد دست به اعتصاب غذا زده است. خواست وی ملاقات با فرزند بیمارش است.

چند روز پس از اعلام اعتصاب غذای محمد صدیق کبودوند تعدادی از فعالان و روزنامه گاران کرد برای حمایت از وی کمپینی را راه اندازی کردند.

همچنین با پیشنهاد و درخواست تعدادی از فعالان کرد روز ده تیر به عنوان روز حمایت جامعه کردستان از کبودوند نامگذاری شد.

جمعی از اعضای کمپین حمایت از کبودوند به همراه تعدادی از دیگر فعالان کرد در اروپا و کردستان برای حمایت از کبودوند از روز 9 تیر به اعتصاب غذایی سه روزه دست زدند.

این اعتصاب غذا با استقبال تعداد زیادی از فعالان کرد در کشور های مختلف مواجه شد. فعالان کرد خواستار شرکت در اعتصاب و تداوم فعالیتها برای حمایت از کبودوند شدند. بر همین اساس گروه سازمان دهنده ی اعتصابها اعلام کرد از این پس اعتصابها به صورت زنجیره ای و مدت آن فقط یک روز خواهد بود.

تعدادی از اعضا و فعالان اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد نیز با صدور پیامی در روز دهم تیر، روز حمایت جامعه کردستان از کبودوند دست به اعتصاب غذا زدند.

متن کامل پیام اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کورد در ذیل می آید:

 
ما جمعی از فعالین و اعضای اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کورد ، امروز ٣٠ ژوئن، ١٠ تیر اعتصاب غذای خود را اعلام می کنیم.

 به منظور پشتیبانی از کرامت انسانی و اصرارمان بر حقوق اساسی بشر و به منظور همدردی با خانواده آقای کبودوند، ما جمعی از فعالین و اعضای اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کورد ، امروز ٣٠ ژوئن، ١٠ تیر اعتصاب غذای خود را اعلام می کنیم.

بی شک یک روز اعتصاب غذا کار مهم و دشواری نیست، اما هدف ما شرکت در روز اعلام حمایت جامعه کوردستان از آقای کبودوند است.

 با آرزوی آزادی تمامی زندانیان سیاسی به ویژه آقای محمد صدیق کبودوند.

اسامی تعدادی از اعضای «اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد» که دست به اعتصاب غذا زدند.

 

آسو صالح – آریا حسینی – مختار زارعی –  سهراب کریمی –  میلاد کریمی –  وحید بهرامی –  ماردین رحمان نژاد –  ناصر پیروتی –  کاوه کریمی – سوران دانشور –  پیمان نعمتی  – وحید خدایاری –  هوشیار حسینی – آزاد لطفی پور – کوماس شهبازی – یاسر گلی – چیا حجازی – فواد محمدی –

این نوشته در پشتیبانیها, آکسیونها ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

بیان دیدگاه